Verzenden & afhalen
Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?
Wij doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. We verzenden elke weekdag. En onze verzendpartner DPD levert elke weekdag aan huis of in een DPD afhaalpunt.
De leveringstermijn varieert naar gelang van het land van bestemming.
Hou rekening met het volgende voor pakjes naar België en Nederland: Als je volledige bestelling voorradig is én je voor 10u je bestelling doet via onze webshop, ontvang je jouw pakje in 90% van de verzendingen de volgende werkdag! Bestel je na 10u ‘s ochtends? Dan ontvang je jouw pakje binnen de twee werkdagen!
Voor Frankrijk: Idem, alleen met wat langere levertijd: als jouw volledige bestelling voorradig is, dan bedraagt de levertermijn ongeveer 3 à 4 werkdagen.
De
track en trace e-mail die je ontvangt, helpt om de reisroute van je
pakje te volgen. Uiteraard staan wij ook klaar voor alle info en volgen
het mee op. Als we zien dat er gekke dingen gebeuren, dan nemen we
contact met je op. Wil je het graag zelf op de voet volgen, download dan
de myDPD app.
Waar kan ik mijn pakketje laten leveren?
Bij het maken van je bestelling kies je zelf de manier van levering, gewoon tot aan de voordeur van je thuis of op kantoor in 14 verschillende landen. Indien je weinig thuis bent, kan je uiteraard het adres van je buurman of schoonmoeder opgeven.
Of een pakje rechtstreeks naar iemand laten sturen als het een cadeautje is.
Je kan ook kiezen voor een afhaalpunt uit het DPD Pickup Parcelshop netwerk. De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen. Daarna gaat het terug naar de verzender.
Je kiest makkelijk zelf wat voor jou het beste uitkomt.
Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten versturen?
Als Belgisch bedrijf leveren we uiteraard in België, maar het is ook mogelijk om je pakketje naar Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Spanje, Italië, Polen, Tjechië, Slovenië, Hongarije en Slowakije te versturen.
Zendingen naar het buitenland zijn enkel mogelijk naar het vasteland, niet naar overzeese bestemmingen die deel uitmaken van één van de buurlanden van België. Er zijn dus een paar uitzonderingen qua bovengenoemde bestemmingen.
Voor de volledigheid volgt hier de precieze lijst. Wij leveren in:
- België
- Nederland (met uitzondering van volgende postcodes: 1156, 1791-1797, 8881-8884, 8891-8897, 8899, 9161-9164, 9166)
- Luxemburg
- Duitsland (met uitzondering van volgende postcodes: 18565, 25845-25847, 25849, 25859, 25863, 25869, 25929-25933, 25938-25942, 25946-25949, 25952-25955, 25961-25970, 25980, 25985-25986, 25988-25990, 25992-25994, 25996-25999, 26465, 26474, 26486, 26548, 26571, 26579, 26757, 27498, 83256)
- Frankrijk (met uitzondering van volgende postcodes en eiland: 17111, 17123, 17190, 17310, 17370, 17410, 17480, 17550, 17580, 17590, 17630, 17650, 17670, 17740, 17840, 17880, 17940, 22870, 29242, 29253, 29259, 29990, 56360, 56590, 56780, 56840, 85330, 85350 en Corsica 20000-20999)
- Oostenrijk
- Denemarken (met uitzondering van volgende postcodes en eilanden: 3700, 3720, 3730, 3740, 3751, 3760, 3770, 3782, 3790, 4592, 5960, 5970, 5985, 6720, 7884, 8305, 8592, 9940, 9950, 9960, Faraör-eilanden 3900-3999 en Groenland 100-970)
- Spanje (met uitzondering van volgende postcodes en eilanden: Canarische Eilanden 35000-35999 en Balearen 07000-07999)
- Italië (met uitzondering van volgende postcodes en eilanden: 04020, 04027, 07024, 07042, 07046, 09014, 25050, 30010, 30012, 30100, 30121-30126, 30131-30133, 30135, 30141, 57030-57039, 58010, 58012-58013, 58018-58019, 71040, 80070-80071, 80073-80077, 80079, 90010, 91017, 91023, 92010, 98050, 98052, 98055, Sicilië 90010-90151, 91010-91100, 92010-92100, 93010-93100, 94010-94100, 95010-95127, 96010-96100, 97010-97100, 98020-98168 en Sardinië 08010-08100, 09010-09049, 09070-09099, 09100, 09124, 09126, 09170)
- Polen
- Tjechië
- Slovenië
- Hongarije
- Slowakije
Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
Als je een leveringsadres in een uitgezonderde postcode uit bovenstaande lijst opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren of een extra toeslag voor verzending vragen
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard in een Pickup parcelshop?
Een pakje wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD afhaalpunt. Daarna krijgt de DPD Pickup parcelshop het verzoek om het pakket retour afzender te sturen.
Let op: indien je jouw pakket niet ophaalt binnen de vermelde tijd en het weer naar ons retour komt, wordt er een extra verzendkost aangerekend.
Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?
Woon jij in de buurt, of ben je van plan een dagje naar Antwerpen te gaan? Haal dan jouw pakje gratis af in onze winkel, Lombardenstraat 12 in 2000 Antwerpen tijdens de openingsuren van de winkel.
Voor je de bestelling afrondt, krijg je de keuze om 'Gratis ophalen in onze winkel' te selecteren. Dit spaart meteen ook verzendkosten en het geeft je de gelegenheid om nog eens in echt bij ons rond te neuzen.
Ik koos voor “Click and Collect”. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling kan ophalen in Antwerpen?
Indien het product voorradig is, dan ligt je bestelling voor je klaar na 1 uur tijdens onze openingsuren (maandag tem zaterdag van 10u tot 18u en zondag van 13u tot 18u). Bestel je ’s avonds na sluitingstijd van de winkel dan leggen we ’s ochtends je bestelling meteen voor je klaar.
We sturen je een e-mailtje zodra we je spulletjes bij elkaar hebben gezocht.
Opgelet met lange afstandsartikels: die zijn niet onmiddellijk voorradig in Antwerpen en dan duurt het een aantal dagen voordat we je bestelling kunnen klaarleggen voor afhaling.
Kan ik een product sneller ontvangen dan de vooropgestelde termijn?
De snelste manier om je bestelling te ontvangen, is het op te halen in onze winkel in Antwerpen waar het artikel voorradig is. Reeds 1 uur na het plaatsen van je bestelling, kan je deze afhalen tijdens onze openingsuren, ook op zondagnamiddag.
Wat zijn de verzendkosten?
Wij werken samen met DPD voor het bezorgen van je bestellingen. Je kan ofwel kiezen voor een levering aan huis of op je werkadres ofwel voor een rechtstreekse levering in een te kiezen afhaalpunt in je buurt.
De DPD Home-service omvat 1 leverpoging inclusief 1u Predict, daarna poging burenlevering of doorgestuurd naar de dichtbijzijnde Pickup parcelshop (zelfde dag/ten laatste volgende werkdag). De DPD Parcelshop-service levert in een afhaalpunt naar
keuze, altijd dichtbij en toegankelijk met ruime openingsuren en goede
toegankelijkheid.
Keuze uit +2.000 Pickup-punten in de Benelux en meer
dan 70.000 in Europa.
De verzendkosten zijn :
- België €4,95 - gratis vanaf €75
- Nederland *€5,95 - gratis vanaf €75
- Luxemburg €6,95 - gratis vanaf €85
- Duitsland *€6,95 - gratis vanaf €85
- Frankrijk *€6,95 - gratis vanaf €85
- Oostenrijk €11,95
- Denemarken *€20,00
- Spanje *€20,00
- Italië *€15,95
- Polen €25,00
- Slovenië €25,00
- Slowakije €25,00
- Hongarije €25,00
- Tjechië €25,00
* Voor sommige postcodes (afgelegen gebieden) en eilanden kan een extra toeslag voor verzending gevraagd worden. Deze uitzonderingen staan
opgesomd in artikel 2.2. De kostprijs voor deze toeslag wordt bepaald door onze partner DPD. Deze kosten kunnen opgevraagd worden via e-mail.
Waarom betaal ik verzendkosten?
De in rekening gebrachte verzendkosten zijn slechts een deeltje van de werkelijke kosten van de verwerking van je bestelling.
Vanaf €75 (of €85 voor pakjes naar Frankrijk) kunnen we deze kosten laten vallen, maar voor kleinere bestellingen is dit helaas niet mogelijk.
Wanneer je online shopt, schiet ons team meteen in actie. Ze doen een kleine happy dance en maken van elke bestelling een feestje.
Dit krijg je van ons:
- We verzenden naar het opgegeven bezorgadres. Zorgenvrij voor jou.
- Je hoeft niet rond te rijden, we brengen het wel.
- DPD levert vliegensvlug. De dag nadat we hebben ingepakt, belt onze pakjesbezorger bij je aan met je bestelling in België en Nederland.
- De verzendkosten zijn voor In den Olifant in realiteit nog een stuk hoger. Het verschil passen we zelf bij.
- Elke bestelling wordt met liefde verpakt. We steken er veel tijd en handenarbeid in.
Hoe weet ik of mijn pakje onderweg is?
Zodra je bestelling bij In den Olifant vertrekt, sturen we je een e-mail om je hiervan op de hoogte te brengen met een Track & Trace code en een link om je bestelling online te volgen.
Tip: download de myDPD app op je smartphone, zo kan je je persoonlijke leveringsvoorkeuren instellen en ook de status van al je pakketjes opvolgen.
Oei, ik wil een ander verzendadres opgeven, kan dat nog?
Via je e-mail krijg je een tracking code waarmee je kan kijken wanneer je pakketje wordt geleverd. Als je niet thuis bent bij thuislevering door DPD, laat de DPD-chauffeur een briefje achter in je brievenbus waarop staat waar je je pakketje kan afhalen of er wordt een e-mail naar je verzonden met instructies.
Je kan nog tot 30 minuten voor je pakketje wordt geleverd de leveringsopties aanpassen moest je niet thuis zijn.
Zo heb je volgende andere leveringsopties: bij buren, op een veilige plek of in een afhaalpunt.
Dit kan je makkelijk vooraf instellen via de myDPD app.
Download deze om deze makkelijk aan te passen als je niet thuis bent en om eventueel push notificaties te ontvangen wanneer je pakketje wordt verstuurd of geleverd is.
Er is iets mis met mijn levering. Wat doe ik?
e ontving een verkeerd of beschadigd product. Wat vervelend! 😕 We zoeken een oplossing.
Bel ons op +32 3 231 61 14 of stuur zo snel mogelijk een e-mail naar info@indenolifant.be met je naam, ordernummer en het artikel mét foto waarbij iets mis is gegaan. Samen bespreken we of een retourzending nodig is en hoe we dit op de juiste manier kunnen afhandelen. Als het bij ons of bij de levering is fout gegaan, nemen wij uiteraard de retourkosten op ons en bezorgen we jou een nieuw product.
Andere vraag?
Check onze FAQ, contacteer ons via mail info@indenolifant.be of telefonisch tijdens de openingsuren van de winkel op +32 (0) +32 3 231 61 14