Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Identiteit van de verkoper
Artikel 2 - Toepasselijkheid en voorwaarden
Artikel 3 - Ons aanbod en jouw bestelling
Artikel 4 - Herroepingsrecht
Artikel 5 - Prijs
Artikel 6 - Betaling
Artikel 7 - Conformiteit en garantie
Artikel 8 - Levering en uitvoering
Artikel 9 - Duur
Artikel 10 - Recupel
Artikel 11 - Overmacht
Artikel 12 - Intellectuele eigendom
Artikel 13 - Klachtenregeling en geschillen


Artikel 1: Identiteit van de verkoper

Wij zijn:

In den Olifant BV
Lombardenstraat 12
2000 Antwerpen

E-mailadres: info@indenolifant.be
Telefoonnummer: +32 (0)3 231 61 14
Ondernemingsnummer: BE0741.600.632
Bankrekeningnummer: BE16 3631 9677 7674

Artikel 2:  Toepasselijkheid en voorwaarden

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant. Bepaalde voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt). Dit wordt dan duidelijk vermeld.

    Wij leveren enkel in :
  • België
  • Nederland (met uitzondering van volgende postcodes: 1156, 1791-1797, 8881-8884, 8891-8897, 8899, 9161-9164, 9166)
  • Luxemburg
  • Duitsland (met uitzondering van volgende postcodes: 18565, 25845-25847, 25849, 25859, 25863, 25869, 25929-25933, 25938-25942, 25946-25949, 25952-25955, 25961-25970, 25980, 25985-25986, 25988-25990, 25992-25994, 25996-25999, 26465, 26474, 26486, 26548, 26571, 26579, 26757, 27498, 83256)
  • Frankrijk (met uitzondering van volgende postcodes en eiland: 17111, 17123, 17190, 17310, 17370, 17410, 17480, 17550, 17580, 17590, 17630, 17650, 17670, 17740, 17840, 17880, 17940, 22870, 29242, 29253, 29259, 29990, 56360, 56590, 56780, 56840, 85330, 85350 en Corsica 20000-20999)
  • Monaco
  • Oostenrijk
  • Denemarken (met uitzondering van volgende postcodes en eilanden: 3700, 3720, 3730, 3740, 3751, 3760, 3770, 3782, 3790, 4592, 5960, 5970, 5985, 6720, 7884, 8305, 8592, 9940, 9950, 9960, Faraör-eilanden 3900-3999 en Groenland 100-970)
  • Spanje (met uitzondering van volgende postcodes en eilanden: Canarische Eilanden 35000-35999 en Balearen 07000-07999)
  • Italië (met uitzondering van volgende postcodes en eilanden: 04020, 04027, 07024, 07042, 07046, 09014, 25050, 30010, 30012, 30100, 30121-30126, 30131-30133, 30135, 30141, 57030-57039, 58010, 58012-58013, 58018-58019, 71040, 80070-80071, 80073-80077, 80079, 90010, 91017, 91023, 92010, 98050, 98052, 98055, Sicilië 90010-90151, 91010-91100, 92010-92100, 93010-93100, 94010-94100, 95010-95127, 96010-96100, 97010-97100, 98020-98168 en Sardinië 08010-08100, 09010-09049, 09070-09099, 09100, 09124, 09126, 09170)
  • Polen
  • Tjechië
  • Slovenië
  • Hongarije
  • Slowakije

    Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
    Als je een leveringsadres in een uitgezonderde postcode uit bovenstaande lijst opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren of een extra toeslag voor verzending vragen.

  1. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, moet een ouder of wettelijke voogd je bestelling plaatsen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze bestelling alsnog weigeren.

  2. Het plaatsen van een bestelling op de website www.indenolifant.be geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden. Je kan deze steeds terugvinden op onze website.

  3. Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.

Artikel 3: Ons aanbod en jouw bestelling

  1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, dan vermelden we dit uitdrukkelijk in dat aanbod.

  2. De productinformatie, kenmerken, foto's die op de website of in de door In den Olifant verzonden e-mails worden gepresenteerd, zijn louter indicatief en grotendeels afkomstig van onze leveranciers. In den Olifant stelt alles in het werk om de fotografische weergave van de producten op de website zo getrouw mogelijk te maken. Toch is het mogelijk dat de weergave van de producten niet volledig overeenkomt met de fysieke producten. Hou er rekening mee dat factoren, zoals de instellingen van uw computerscherm en lichtinval, vooral in de kleur kleine afwijkingen kunnen vertonen ten opzichte van
    de werkelijkheid. Met name het verschil tussen de gepresenteerde foto's of afbeeldingen en de producten kan niet onder de verantwoordelijkheid van In den Olifant vallen.
  3. In den Olifant zal steeds alle producten zo uitgebreid en getrouw verduidelijken aan de hand van foto's en zo volledig en nauwkeurig mogelijk beschrijven wat we verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. We trachten voor elk product een beschrijving te maken die voldoende gedetailleerd is zodat je een goede beoordeling kan maken. Indien er zich een fout voordoet, dan berust dit op een menselijke, onvrijwillige fout en kunnen hieraan geen rechten ontleend worden.
    Vergissen is menselijk. Als er sprake is van een menselijke fout, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren. Indien u twijfelt aan een bepaald product of verdere info wenst, kan u ons altijd contacteren voor meer info via info@indenolifant.be of telefoon tijdens onze openingsuren

  4. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Kies voor Afrekenen en vul in het volgende scherm je e-mailadres. Kies ook je bezorging: wil je het verzenden naar een zelfgekozen adres of kies voor Afhalen in onze winkel in Antwerpen, Lombardenstraat 12. Winkelafhaling is gratis en ligt meestal binnen de 2 uur na aankoop voor je klaar tijdens onze openingsuren. Kies je als bezorging verzenden dan vragen we je een adres in te geven en je favoriete verzendwijze aan te duiden: servicepunt levering of thuislevering. De selectie van het juiste servicepunt bij jouw in de buurt, zal na de betaling gekozen kunnen worden.

    Vervolgens zal het factuuradres ingevuld worden. Als laatste bevestig je je bestelling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift ‘Nu betalen’. Als je de betaalprocedure hebt doorlopen, is je bestelling definitief.

  5. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

Artikel 4: Herroepingsrecht

  1. Als je als consument goederen of diensten bij ons koopt, heb je 60 dagen lang het recht om te beslissen dat je de goederen of diensten niet wil houden. Deze termijn van 60 dagen gaat in vanaf de levering (voor de aankoop van goederen), dan wel vanaf het sluiten van de overeenkomst (voor de aankoop van diensten). Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de verzendkosten hiervoor betaal je zelf).

  2. Je moet de goederen in originele staat en met de originele verpakking naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

  3. Je kan de goederen retourneren via de post of een koerier naar keuze of langskomen in onze winkel, Lombardenstraat 12, 2000 Antwerpen.

  4. We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we je bestelling hebben teruggekregen.

    De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering.

    De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf hebt betaald.

  5. Tijdens de eerste 60 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking, en rekening houdende met onze instructies.

    Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering toepassen bij de terugbetaling.

  6. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar info@indenolifant.be of Lombardenstraat 12, 2000 Antwerpen. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.

    Download hier het formulier.

Artikel 5: Prijs

  1. Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. De leverings- en verzendingskosten worden gedragen door de klant (behalve ingeval van bijzondere voorwaarden vermeld op de website). De klant kan de leveringskosten steeds raadplegen op de site bij verzenden en afhalen.
  2. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto's zijn informatief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
  3. Aangezien de prijzen van de leveranciers van In den Olifant voortdurend evolueren, kunnen de op de site vermelde prijzen ook voortdurend gewijzigd worden. In den Olifant verbindt zich er toe om de geldende prijzen toe te passen die werden vermeld op het ogenblik van de bestelling.
  4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is In den Olifant niet verplicht het product aan de foutieve prijs te leveren. 
  5. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. Speciale aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt of de actievoorwaarden gelden.

Artikel 6: Betaling

  1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodule op onze website aanvaarden. Deze betaalmethoden worden gecentraliseerd en beveiligd door onze betalingspartner viva.com zodat uw gegevens en transacties altijd veilig blijven.
  2. We aanvaarden Bancontact, Visa, Mastercard, Maestro, CB, Ideal, Payconiq en Paypal.
  3. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

Artikel 7: Conformiteit en garantie

  1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten zoals deze bestaan op het ogenblik van je bestelling.

  2. Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na de levering van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt, je dit kosteloos door ons kan laten herstellen of vervangen.

    Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel wanneer de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.

    Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de garantieperiode (2 jaar na de levering) wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen.

Artikel 8: Levering en uitvoering

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.

  2. Als de artikelen in stock zijn is de leveringstermijn tijdens weekdagen in principe 1 à 3 werkdagen. Wanneer een artikel niet in stock is, zal de leveringstermijn eerder 3 à 10 werkdagen zijn, tenzij anders vermeld bij de productbeschrijving. Wij informeren je over de leveringstermijn in de bestellingsbevestiging.

  3. Leveringen aan huis gebeuren enkel op werkdagen. Leveringen in een afhaalpunt gebeuren van maandag tot zaterdag. Afhalen van je bestelling in onze winkel, Lombardenstraat 12, 2000 Antwerpen, kan elke dag tijdens onze openingsuren.

  4. Wij werken samen met DPD voor de verzending en het bezorgen van je bestellingen. Je kan ofwel kiezen voor een levering aan huis of op een adres naar keuze ofwel voor een rechtstreekse levering in een te kiezen servicepunt in je buurt.
    De DPD Home-service omvat 1 leverpoging inclusief 1u Predict, daarna poging burenlevering of doorgestuurd naar de dichtbijzijnde Pickup parcelshop (zelfde dag/ten laatste volgende werkdag).
    De DPD Parcelshop-service levert in een afhaalpunt naar keuze, altijd dichtbij en toegankelijk met ruime openingsuren en goede toegankelijkheid. Keuze uit +2.000 Pickup-punten in de Benelux en meer dan 70.000 in Europa.

    De verzendkosten zijn :

    België: thuisbezorging €4,95 - servicepunt levering €4,25 - gratis vanaf €75
    Nederland: thuisbezorging *€5,95 - servicepunt levering €5,25 - gratis vanaf €75
    Luxemburg: thuislevering €9,95 - servicepunt levering €5,95 - gratis vanaf €100
    Duitsland: thuislevering *€7,50 - servicepunt levering €6,50 - gratis vanaf €100
    Frankrijk: thuislevering *€11,95 - servicepunt levering €8,95 - gratis vanaf €125
    Monaco: thuislevering €15,95 - gratis vanaf €150
    Oostenrijk: thuislevering €20,50 - servicepunt levering €14.50
    Denemarken: thuislevering *€22,95 - servicepunt levering €17,50
    Spanje: thuislevering *€25,00 - servicepunt levering €21,75
    Italië: thuislevering *€22,75 - servicepunt levering €20,75
    Polen: thuislevering €22,95 - servicepunt levering €12,95
    Slovenië: thuislevering €23,50 - servicepunt levering €10,95
    Slowakije: thuislevering €23,50 - servicepunt levering €13,50
    Hongarije: thuislevering €23,50 - servicepunt levering €13,50
    Tjechië: thuislevering €23,50 - servicepunt levering €13,50

    * Voor sommige postcodes (afgelegen gebieden) en eilanden kan een extra toeslag voor verzending gevraagd worden. Deze uitzonderingen staan opgesomd in artikel 2.2. De kostprijs voor deze toeslag wordt bepaald door onze partner DPD. Deze kosten kunnen opgevraagd worden via e-mail.

  5. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

    Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

  6. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 60 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden (zie artikel 4), ben jij verantwoordelijk voor het transport.

  7. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden via e-mail met bijgevoegd foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen. Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld (zichtbare gebreken).

  8. We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.


Artikel 9: Duur

  1. Heb je met ons een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten (en dus zonder een vaste einddatum), dan kan je deze op elk moment opzeggen. Bij de opzeg moet je wel de opzegregels respecteren. Dit betekent dat je ons per e-mail moet laten weten dat je de overeenkomst wilt opzeggen (naar info@indenolifant.be en dat er een opzegtermijn van 1 week geldt.

  2. Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, loopt voor maximaal twee jaar.

  3. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van diensten, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.

  4. Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van goederen, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.

Artikel 10: Recupel

  1. Wij voldoen aan alle wettelijke verplichtingen inzake de verwijdering van afgedankte batterijen en elektrische en elektronische apparatuur. Wij (en onze partners) zorgen ervoor dat de door ons verkochte batterijen en elektronische apparaten correct worden teruggenomen en verwerkt.

  2. Wij benadrukken dat elektrische en elektronische apparaten en batterijen die verouderd, kapot of op het einde van hun levensduur zijn, niet in de vuilnisbak of in de selectieve sorteerbakken van de gemeente mogen worden gegooid. Dit verbod wordt op de producten zelf aangegeven door het symbool van de doorkruiste vuilnisbak. Het doel van deze regelgeving is om de verspilling van grondstoffen te beperken en om het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen door de verspreiding in de natuur van stoffen in bepaalde apparaten te voorkomen.

    Je hebt de mogelijkheid om dit afval af te geven bij een geschikt inzamelpunt, in onze winkel of aan de leverancier.

Artikel 11  Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij geen schadevergoeding verschuldigd aan jou.

  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...


Artikel 12  Intellectuele eigendom

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld teksten, productbeschrijvingen, foto’s, blogposts, contentpagina's, logo’s, kleurencombinatie, etc ... niet kopiëren of reproduceren zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van In den Olifant.


Artikel 13  Klachtenregeling en geschillen

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via telefoon tijdens de openingsuren van de winkel op het nummer +32 3 231 61 14 of via e-mail info@indenolifant.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen en hopelijk snel op te lossen.

  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.

    Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.

  3. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

  4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

  5. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 12.1), dan kan je terecht bij Becom. Als je klacht wordt aanvaard door SafeShops zal ze op neutrale wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het klachtenformulier op https://becom.digital/nl/consumers-complaints/ worden ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Becom meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandel


Alle veelgestelde vragen