Bestellen & betalen

Shop lokaal. Dan krijg je liefde mee in je pakje!

Hoe plaats ik een bestelling op de webshop?

Kies je favoriete producten en voeg die toe aan je winkelmandje (voor levering thuis of in een DPD Pick-up Point) of kies voor ophaling in onze winkel te Antwerpen waar het product beschikbaar is. Zodra je klaar bent met winkelen, kan je eenvoudig afrekenen. In je winkelmandje krijg je een overzicht met jouw gekozen producten. Voeg eventueel een kortingscode of de barcode en webcode van je cadeaubon toe. Kies ‘Verder naar bestellen’ en voer je e-mailadres in. Als jouw e-mailadres al geregistreerd staat in ons klantenbestand, kan je je nu aanmelden. Selecteer het juiste verzend- of afhalingsadres en de verzendmethode zodat we jouw pakketje correct kunnen opsturen. Nu nog betalen en klaar!


Moet ik inloggen om een bestelling te plaatsen?

Nee, je hoeft geen account te hebben om een bestelling te plaatsen. Je kan gewoon uitchecken als gast. We vragen wel je e-mailadres (om de orderbevestiging te mailen) en je verzendadres (om je pakje te versturen) in te vullen. Logisch, toch?

Heb je wel een klantenaccount in de winkel in Antwerpen die gebruikt wordt om je klantenkaart te beheren of een account aangemaakt via de webshop, dan kan je inloggen bij Mijn account of bij het afrekenen.

Zodra je bij het afrekenen je e-mailadres invoert, herkent ons systeem dat je een persoonlijke account hebt die zowel in de winkel als in de webshop gebruikt kan worden.

Ben je een nieuwe klant en wil je een account? Vul dan je e-mailadres in en klik op registreren. Op de volgende pagina kan je dan al jouw persoonlijke gegevens invullen die nodig zijn voor het verwerken van jouw bestelling.

Wat zijn de voordelen van een In den Olifant account?

Een In den Olifant klantenaccount heeft vele voordelen:
Je kan eenvoudig je adressen beheren, zo hoef je bij een volgende bestelling niet alles opnieuw in te voeren.

Je kan je huidige bestelling raadplegen en je hebt ook een overzicht van al je vorige bestellingen. Handig voor de garantie of als je snel iets opnieuw wil bestellen.

Je spaart voor korting op je volgende aankoop. Lees hier meer over de Wonder Club spaarkaart van In den Olifant >

Kan ik afrekenen als gast?

Ja dat kan zeker. Je hoeft geen account te hebben om een bestelling te plaatsen. Je kan gewoon uitchecken als gast. We vragen wel je e-mailadres (om de orderbevestiging te mailen) en je verzendadres (om je pakje te versturen) in te vullen. Logisch, toch?

Heb je reeds een klantenkaart in de winkel maar geen paswoord?

Bestel je voor de eerste keer op de webshop van In den Olifant maar heb je reeds een account in de fysieke winkel waarmee je voor korting bij je volgende aankoop spaart?

Vul je e-mailadres in bij Mijn account en klik op “paswoord vergeten”. Let hierbij op dat je zeker het e-mailadres gebruikt dat gekoppeld is aan je klantenaccount in onze winkel.

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

Dat is heel eenvoudig. Boven de knop ‘In mijn winkelmandje’ staat de status van het product in het groen aangeduid en kan de oranje knop ‘In mijn winkelmandje’ aanklikken. Van zodra dat niet meer lukt, is het product niet meer op voorraad. Je krijgt dan ook de melding ‘Binnenkort leverbaar’ te zien boven de oranje knop.
Let op! Het kan zijn dat een artikel al snel weer uitverkocht is nadat je de melding hebt gekregen, omdat er wellicht meer klanten zijn die een melding hebben aangevraagd. Mocht dit het geval zijn, raden we je aan je opnieuw aan te melden voor een seintje.
Ook opgelet voor producten zoals tapijten die verkrijgbaar zijn als lange afstandsartikel. Die zijn niet bij ons op voorraad en hebben een langere levertijd omdat die vanuit het magazijn van onze leverancier naar je toe komen. Dat kan net iets langer duren omdat dit vaak vanuit het buitenland komt.

Wat als mijn product niet op voorraad is?

Dan hoef je niet meteen te treuren want we proberen dagelijks onze voorraden aan te vullen. Laat dus gerust je e-mailadres achter en dan krijg je als eerste een e-mail wanneer jouw item weer in stock is. De levertijd is afhankelijk van merk tot merk. Helaas kunnen we nooit een exacte datum op een nieuwe voorraad plakken, maar we doen ons uiterste best.

Is er een minimale bestelwaarde?

Er is bij In den Olifant geen minimale bestelwaarde. Je kan dus dat ene favoriete product dat je al lang op het oog hebt snel en eenvoudig aankopen. In je winkelmandje tonen we een handige indicator die aangeeft wanneer je kan genieten van gratis verzending. Wij nemen de verzendkosten op ons voor elke bestelling vanaf 75 euro die naar België of Nederland verzonden moet worden.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog aanpassen?

Dat is helaas niet mogelijk. Van zodra we jouw bestelling hebben ontvangen, zijn er geen wijzigingen meer mogelijk in ons logistiek proces. Controleer dus je bestelling vooraleer je die bevestigt. Je kan je bestelling wel retourneren na ontvangst of terugbrengen naar onze winkel in Antwerpen. Lees hier meer over het retourneren van je bestelling.

Hoe kan ik betalen?

Bij In den Olifant kan je je aankopen betalen met:

  • Visa
  • Mastercard
  • Bancontact
  • Ideal
  • Paypal

Heb je een cadeaubon? Dan kan je die uiteraard ook gebruiken om (een deel van) je bestelling mee te betalen.

Kan ik betalen met een In den Olifant cadeaubon?

Ook online kan je betalen met jouw In den Olifant cadeaubon. Hiervoor moet je twee codes invullen bij "Heb je een cadeaubon of kortingscode" onderaan rechts je in winkelmandje. Bij “cadeaubon of kortingscode” vul je de code in die rechts naast de barcode van je cadeaubon staat. Daarna vul je bij “webcode” de driecijferige code in die je ook terug vindt op de cadeaubon. Klik daarna op de oranje knop om de code toe te voegen aan je winkelmandje. Het bedrag op de In den Olifant cadeaukaart hoeft niet in één keer besteed te worden. Het bedrag dat besteed wordt, wordt bij betaling in mindering gebracht. Het restant blijft staan en kan op een later moment gebruikt worden.

Moet een bestelling met ophaling in de winkel ook meteen betalen?

Ook bij een “Click and Collect” bestelling moet het volledige bedrag onmiddellijk betaald worden. Zo worden je producten speciaal voor jou gereserveerd en leggen we je bestelling voor je klaar in onze winkel. Dezelfde retourvoorwaarden gelden als bij een thuislevering. Als je toch een ander product wenst, kan je in de winkel meteen omruilen als er voorraad is.

Verloopt mijn online betaling veilig?

Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie, over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" van je browser na stap 4 van de checkout zodra je gaat betalen. Bij In den Olifant werken we samen met het erkende betaalsysteem Mollie.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Het eerste dat je zal zien na je bestelling, is onze dankjewelpagina op je scherm.

Daarna sturen we je een mail met de bevestiging van jouw bestelling. Geen e-mail ontvangen? Dan is die misschien verloren geraakt in jouw spambox. Check dus zeker je spamfilter van je mailbox. Neem bij twijfel contact op met onze klantendienst via telefoon +32 3 231 61 14 of e-mail info@indenolifant.be.

Je krijgt ook nog een extra e-mail als je bestelling klaar ligt in de winkel of verzonden is.

Kan ik een factuur van mijn online aankoop ontvangen?

Als je een factuur wil van je online aankoop kan je in stap 3 van de check-out aanvinken dat je een factuur wenst te ontvangen. Daar kan je dan de facturatie-gegevens en eventueel bedrijfsnaam en BTW-nummer invullen. Na betaling ontvang je de factuur via e-mail.

Kan ik bestellen vanuit het buitenland?

Je kan van overal ter wereld bestellen maar momenteel leveren wij alleen in volgende landen: België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Spanje, Italië, Polen, Tjechië, Slovenië, Hongarije en Slowakije. Bij de checkout kan je je adres in het buitenland opgeven als factuuradres als je de optie ‘Ik wens een factuur te ontvangen’ aanvinkt. Vervolgens gaat er een dropdown verschijnen waar je elk land ter wereld kan kiezen als factuuradres.

Kan ik mijn bestelling cadeau laten verpakken?

Voeg zonder extra kosten onze iconische cadeauverpakking toe aan je bestelling. Dit doe je door in het winkelmandje rechts naast de producten op de oranje tekst ‘toevoegen’ te klikken.

Kleine kanttekening: omwille van hun extra groot formaat en/of vorm kan het wel zijn dat we sommige producten niet voor je kunnen inpakken in cadeaupapier. We doen ons uiterste best om mooie pakjes voor je te maken maar mocht het niet lukken, dan zullen we je hierover contacteren.

Kan ik ook live komen shoppen?

Uiteraard! Je bent elke dag van harte welkom in onze winkel te Antwerpen. Ook op zondag! Ons adres is Lombardenstraat 12, 2000 Antwerpen. We zijn geopend van maandag tot zaterdag van 10u tot 18u. Op zondag kan je langskomen van 13u tot 18u.

Heb je meteen nood aan shopadvies, dan helpen we ook online graag verder. Bel ons even tijdens de openingsuren van de winkel op het nummer +32 3 231 61 14.

Hoe kan ik mijn wachtwoord terug vinden?

Je kan best een nieuw wachtwoord instellen door op 'Wachtwoord vergeten' te klikken op het inlogscherm. Je ontvangt dan een e-mail van In den Olifant met daarin een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Niks ontvangen? Controleer dan zeker ook even je inbox met ongewenste e-mails.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik geef bij mijn bestelling?

Wij zorgen ervoor je persoonlijke gegevens uitsluitend te gebruiken om je de beste service te garanderen bij je bestelling. Voor meer informatie over In den Olifant en onze zorg voor jouw privacy kan je hier het online privacybeleid raadplegen.

Andere vraag?

Check onze FAQ, contacteer ons via mail info@indenolifant.be of telefonisch tijdens de openingsuren van de winkel op +32 (0) +32 3 231 61 14

Contacteer ons