Bestellen & betalen

Shop lokaal. Dan krijg je liefde mee in je pakje!

Hoe plaats ik een bestelling op de webshop?

Kies je favoriete producten en voeg ze toe aan je winkelmandje. Zodra je klaar bent met winkelen, kan je eenvoudig je bestelling plaatsen door rechts onderaan op 'Afrekenen' te klikken.

Voor je bestelling geplaatst is zorgen we voor een snelle, eenvoudige en veilige checkout. Rechts krijg je een overzicht met jouw gekozen producten. Voeg eventueel een kortingscode of cadeaubon code toe onder je producten bij 'Kortingscode of cadeaubon'. Hier zie je ook de (eventuele) verzendkosten.

In de checkout vragen we je e-mailadres, kan je eventueel inloggen (maar dat is niet verplicht) en selecteer je je bezorging van voorkeur. Afhalen in onze winkel is altijd gratis en kan meestal al na 2 uur tijdens de openingsuren. Geef of selecteer het juiste verzendadres en de verzendwijze van je voorkeur zodat we jouw pakketje correct kunnen opsturen. De exacte locatie van je servicepunt kan je selecteren na de betaling.

Voeg je adres in, je gsm-nummer (dat we enkel gebruiken om contact op te nemen over je bestelling). En kies je favoriete betalingswijze. Het factuuradres kan hetzelfde zijn als het verzendadres of je kan een apart adres opgeven. Nu nog betalen en klaar!

Moet ik inloggen om een bestelling te plaatsen?

Nee, je hoeft geen account te hebben om een bestelling te plaatsen. Je kan gewoon uitchecken als gast. We vragen wel je e-mailadres zodat we de orderbevestiging kunnen mailen en je verzendadres om je pakje te versturen. Logisch, toch?

Heb je wel een klantenaccount in de winkel in Antwerpen die gebruikt wordt om je klantenkaart te beheren of een account aangemaakt via de webshop, dan kan je inloggen bij Mijn account of tijdens het afrekenen door op inloggen te klikken boven het e-mail veld.

Zodra je bij het afrekenen je e-mailadres invoert en klikt op inloggen, herkent ons systeem dat je een persoonlijke account hebt die zowel in de winkel als in de webshop gebruikt kan worden om punten te sparen en bestellingen bij te houden.

Log je in via het Mijn account icoon dan krijg je een 6-cijferige code in je mailbox en kan je snel inloggen - geen gedoe met paswoorden onthouden, want het leven (als ouder) is al ingewikkeld genoeg, toch?

Wat zijn de voordelen van een In den Olifant account?

Word je lid van de In den Olifant Wonder Club dan heeft dat vele voordelen:

  • Je kan je huidige bestelling raadplegen en je hebt ook een overzicht van al je vorige bestellingen. Handig voor de garantie of als je snel iets opnieuw wil bestellen.
  • Je spaart voor korting op je volgende aankoop. Lees hier meer over de Wonder Club spaarkaart van In den Olifant >
  • Je kan eenvoudig je adressen beheren, zo hoef je bij een volgende bestelling niet alles opnieuw in te voeren.
  • Je kan een verlanglijstje maken met favorieten of als wishlist voor een verjaardag, geboorte of speciale gelegenheid of gewoon als vergeet-me-nietje voor al dat mooie speelgoed. Je kan je verlanglijstje ook delen met vrienden of familie.

Kan ik afrekenen als gast?

Je hoeft geen account te hebben of aan te maken om een bestelling te plaatsen.

We vragen wel je e-mailadres (om de orderbevestiging te mailen), je telefoonnummer (in geval we contact moeten opnemen ivm je bestelling) en je verzendadres (om je pakje te versturen) om de checkout te voltooien. Logisch, toch?

Heb je reeds een klantenkaart in de winkel maar geen paswoord?

Bestel je voor de eerste keer op de webshop van In den Olifant maar heb je reeds een account in de fysieke winkel waarmee je voor korting bij je volgende aankoop spaart?

Vul je e-mailadres in bij Mijn account en wij sturen je een mail met een verificatiecode van 6 cijfers. Let hierbij op dat je zeker het e-mailadres gebruikt dat gekoppeld is aan je klantenaccount in onze winkel. Vul de code in en je bent automatisch ingelogd. Je hebt geen paswoord nodig (en kan het bijgevolg ook nooit vergeten, hoe cool is dat!)

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

Dat is heel eenvoudig. Boven de knop ‘In mijn winkelmandje’ staat de status van het product aangeduid. Is deze groen dan is er nog voldoende voorraad, is deze oranje dan is het product bijna uitverkocht maar kan je het nog wel aankopen, alleen raden we aan niet meer te lang te wachten.

Staat er 'Uitverkocht' dan is het product (tijdelijk) niet meer op voorraad en kan je het product niet meer in je winkelmandje leggen. Je kan dan wel klikken op 'Hou me op de hoogte' en dan krijg je automatisch een mailtje wanneer er weer stock is.
Let op! Het kan zijn dat een artikel al snel weer uitverkocht is nadat je de melding hebt gekregen, omdat er wellicht meer klanten zijn die een melding hebben aangevraagd. Mocht dit het geval zijn, raden we je aan je opnieuw aan te melden voor een seintje.

Ook opgelet voor producten zoals tapijten en kinderfietsen die verkrijgbaar zijn als lange afstandsartikel. Die zijn (soms) niet bij ons in de winkel op voorraad en hebben een langere levertijd omdat die rechtstreeks vanuit het magazijn van onze leverancier naar je toe komen. Dan zal er staan 'Op voorraad bij onze leverancier, langere levertijd' in dit geval moet je rekenen op 5 tot 10 dagen.

Wat als mijn product niet op voorraad is?

Dan hoef je niet meteen te treuren want er komen dagelijks nieuwe producten (opnieuw) aan in onze winkelen en we proberen wekelijks onze voorraden aan te vullen. Laat dus gerust je e-mailadres achter via de knop 'Hou mij op de hoogte' en dan krijg je als eerste een e-mail wanneer jouw item weer in stock is.

De levertijd is afhankelijk van merk tot merk. Helaas kunnen we nooit een exacte leverdatum geven, maar we doen ons uiterste best onze collecties steeds up to date en beschikbaar te houden voor zover ze ook beschikbaar zijn bij onze leveranciers en de makers van het mooiste speelgoed. Aangezien we bewust voor handgemaakte en vaak duurzaam speelgoed kiezen en niet voor massa productie kan hier soms een langere wachttijd zijn, maar zoals steeds in het leven wordt geduld meestal beloond.

Is er een minimale bestelwaarde?

Er is bij In den Olifant geen minimale bestelwaarde. Je kan dus dat ene favoriete product dat je al lang op het oog hebt snel en eenvoudig aankopen. In je winkelmandje tonen we een handige indicator die aangeeft wanneer je kan genieten van gratis verzending. Wij nemen de verzendkosten op ons voor elke bestelling vanaf 75 euro die naar België of Nederland verzonden moet worden.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog aanpassen?

Dat is helaas niet mogelijk. Van zodra we jouw bestelling hebben ontvangen, zijn er geen wijzigingen meer mogelijk in ons logistiek proces. Controleer dus je bestelling vooraleer je die bevestigt. Je kan je bestelling wel retourneren na ontvangst of terugbrengen naar onze winkel in Antwerpen. Lees hier meer over het retourneren van je bestelling >

Hoe kan ik betalen?

Bij In den Olifant kan je je aankopen betalen met:

  • Visa
  • Mastercard
  • Bancontact
  • Ideal
  • Paypal

Heb je een cadeaubon? Dan kan je die uiteraard ook gebruiken om (een deel van) je bestelling mee te betalen.

Kan ik betalen met een In den Olifant cadeaubon?

Uiteraard kan je ook online betalen met jouw In den Olifant cadeaubon. Hiervoor moet je de cadeaubon code van je digitale of papieren bon bij de checkout pagina invullen rechts onder het overzicht van je producten in het vakje 'kortingscode of cadeaubon' en klikken op toepassen. Dan wordt de waarde van je bon van het te betalen bedrag afgetrokken.

Het bedrag op de In den Olifant cadeaukaart hoeft niet in één keer besteed te worden. Het bedrag dat besteed wordt, wordt bij betaling in mindering gebracht. Het restant blijft staan en kan op een later moment gebruikt worden.

Moet een bestelling met ophaling in de winkel ook meteen betalen?

Ook bij een 'Afhalen in onze winkel' bestelling moet het volledige bedrag onmiddellijk betaald worden. Zo worden je producten speciaal voor jou gereserveerd en leggen we je bestelling voor je klaar in onze winkel. Er kunnen geen producten gereserveerd worden zonder betaling.

Fijn weetje: dezelfde retourvoorwaarden gelden als bij een thuislevering. Als je toch een ander product wenst bij afhaling, kan je in de winkel meteen omruilen als er voorraad is.

Verloopt mijn online betaling veilig?

Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie, over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" van je browser van de checkout zodra je gaat betalen. Bij In den Olifant werken we samen met het erkende betaalsysteem Viva Payments.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Het eerste dat je zal zien na je bestelling, is onze dankjewelpagina op je scherm.

Daarna sturen we je een mail met de bevestiging van jouw bestelling. Geen e-mail ontvangen? Dan is die misschien verloren geraakt in jouw spambox. Check dus zeker je spamfilter van je mailbox. Neem bij twijfel contact op met onze klantendienst via telefoon +32 3 231 61 14 tijdens onze openingsuren of e-mail info@indenolifant.be.

Je krijgt ook nog een bevestigingsmail als je bestelling klaar ligt in de winkel of verzonden is. Zo kan je elke stap van het bestelproces op de voet volgen en dat maakt het alleen maar leuker om online te bestellen met een gerust hart.

Kan ik een factuur van mijn online aankoop ontvangen?

Je kan een factuur ontvangen van je online aankoop bij In den Olifant. Zo kan je eenvoudig zakelijk bestellen voor je school, bedrijf, op de zaak of als je op zoek bent naar een leuk relatiegeschenk.

Onderaan in de check-out kan je het factuuradres invullen. Na betaling ontvang je jouw factuur in een aparte e-mail.

Kan ik bestellen vanuit het buitenland?

Je kan van overal ter wereld bestellen maar momenteel leveren wij alleen in volgende landen: België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Spanje, Italië, Polen, Tjechië, Slovenië, Hongarije en Slowakije.

Bij de checkout kan je je adres in het buitenland opgeven, op de pagina Verzenden en afhalen kan je onder de vraag 'Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten versturen?' de exacte landen en uitzonderingen vinden, onder de vraag 'Wat zijn de verzendkosten?' kan je de tarieven vinden, onze verzendpartner is DPD.

Heb je een speciaal verzoek in verband met een verzending naar een land die niet vermeld staat, contacteer ons dan via info@indenolifant.be en we bekijken samen wat we kunnen doen.

Kan ik mijn bestelling cadeau laten verpakken?

Voeg zonder extra kosten onze iconische In den Olifant cadeauverpakking toe aan je bestelling. Dit doe je door in het winkelmandje per product 'Dit is een cadeautje' aan te vinken en zo weten onze inpakkers wat hen te doen staat: met liefde jouw pakjes inpakken, net zoals in onze winkel.

Kleine kanttekening: omwille van hun extra groot formaat en/of vorm kan het wel zijn dat we sommige producten niet voor je kunnen inpakken in cadeaupapier. We doen ons uiterste best om mooie pakjes voor je te maken maar mocht het niet lukken, dan zullen we je hierover contacteren.

Kan ik ook live komen shoppen?

Uiteraard! Je bent elke dag van harte welkom in onze winkel te Antwerpen. Ook op zondag! Ons adres is Lombardenstraat 12, 2000 Antwerpen. We zijn geopend van maandag tot zaterdag van 10u tot 18u. Op zondag kan je langskomen van 13u tot 18u.

Heb je meteen nood aan shopadvies, dan helpen we ook online graag verder. Bel ons even tijdens de openingsuren van de winkel op het nummer +32 3 231 61 14.

Hoe kan ik mijn wachtwoord terug vinden?

In een ideale wereld vergeet je nooit je paswoord en daarom hebben wij ervoor gekozen om met een systeem te werken waar je geen paswoord nodig hebt om in te loggen!

Hoe kan dat? Je logt in via een 6-cijferige code die we instant naar je mailen.
Niks ontvangen? Controleer dan zeker ook even je inbox met ongewenste e-mails.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik geef bij mijn bestelling?

Wij zorgen ervoor je persoonlijke gegevens uitsluitend te gebruiken om je de beste service te garanderen bij je bestelling. Voor meer informatie over In den Olifant en onze zorg voor jouw privacy kan je hier het online privacy policy raadplegen.

Andere vraag?

Check onze FAQ, contacteer ons via mail info@indenolifant.be of telefonisch tijdens de openingsuren van de winkel op +32 (0) +32 3 231 61 14

Contacteer ons